Šį ketvirtadienį įvyko pirmosios vidaus patalpų kartodromo „Kartlandas“ naujojo sezono atidarymo varžybos „Kartlandas’15 season opener“. Po ilgos pertraukos į atsinaujinusias kartodromo patalpas susirinkę varžybų dalyviai išmėgino šviežiai varžyboms paruoštą naują trasos konfigūraciją bei atkakliai stengėsi dėl varžybų podiumo ir rėmėjų prizų.

Iki varžybų starto dalyviai turėjo kvalifikuotis ir pasiekti kaip įmanoma greitesnį trasos rato įveikimo laiką. Čia po visą dieną trukusių kvalifikacinių važiavimų labiausiai pasižymėjo žiemą vykusių „Le Kartland‘66 Endurance Race“ varžybų prizininkai Ovidijus Latoža, Martynas Bisikirskas, Mantas Prūsaitis ir Tomas Aliukevičius. Greičiausias kvalifikacijos laikas atiteko Ovidijui – jam trasos ratui įveikti prireikė tik 22,187s. Vos trimis tūkstantosiomis nuo jo atsiliko ir Martynas su 22,190s. laiku. Minėtieji keturi pilotai savo laikais užsitikrino pirmąsias starto pozicijas ketvirtfinaliuose, į kuriuos dalyviai buvo suskirstyti po 7 pagal jų kvalifikacijos laikus.

Dėl tolimesnio patekimo į varžybų pusfinalius pilotams teko paprakaituoti. Į tolimesnį varžybų etapą iš kiekvieno ketvirtfinalio iškeliauti galėjo tik po 5 dalyvius. Tad siekiant kaip įmanoma aukštesnės pogrupio pozicijos, klaidų nebuvo išvengta. Ketvirtfinalių metu teisėjai skyrė vienos pozicijos baudą Dariui Janulevičiui, kuri tik per plauką neišmetė piloto už penketuko ribų, bei trijų pozicijų nuobaudą Pauliui Čeponiui. Deja, bet pusfinalio durys jam užsivėrė.

Į pusfinalius iškeliavo 20 aukščiausias pozicijas pelniusių dalyvių. Jiems teko važiuoti 7 minučių pozicinį važiavimą. Į finalą galėjo patekti tik 10 pilotų, tad dalyviams teko gerai apgalvoti savo važiavimo strategijas. Visgi, ne visiems dalyviams pavyko išsaugoti jau turimas startines pozicijas. Štai pirmasis startavęs Ovidijus Latoža, savo vietą užleido jį besivijusiam Martynui Bisikirskui. Trečiasis startavęs Julius Toleikis finišavo tik šeštasis ir iki finalo taip ir neiškeliavo. Kasparas Akmanas už melagingą rankos pakėlimą iš trečios finišo pozicijos, gavęs baudą, krito į ketvirtąją.

Antrojoje pusfinalio grupėje didžiausia intriga užvirė tarp pirmųjų trijų pilotų: Manto Prūsaičio, Tomo Aliukevičiaus ir Luko Stanevičiaus. Per 7 minučių važiavimą jų pozicijos pasikeitė ne kartą. Iš trečios vietos startavęs Lukas Stanevičius kirto pirmasis finišo liniją, tuo metu Mantas Prūsaitis iš pirmosios nukrito į antrą, o Tomas Aliukevičius į trečią. Čia baudų buvo išvengta.
Antrajame pusfinalio pogrupyje startavo ir jaunasis „Kartlando mokyklėlės“ pilotas Mantas Samulionis. Jam tėra 9 metai, tačiau Mantas jau ne pirmą kartą drąsiai rungiasi su kitais kartingo mėgėjais bei patyrusiais pilotais. Kad, patektų į finalą šių varžybų metu Mantui pritrūko tik vienos pozicijos. Laiku neįvažiavęs į JOKER zoną nors ir atsikovoję tris pozicijas jis liko šeštasis. Bendroje varžybų lentelėje sau užsitikrino 12 vietą.

10 aukščiausias pozicijas užėmusių pusfinalio dalyvių pasiekė mažuosius finalus ir superfinalą. Tie patys pilotai turėjo du kartus iš skirtingų pozicijų įveikti po 12 trasos ratų. Tai parodė, kaip dalyviai geba finišuoti iš priekinių ir galinių starto pozicijų. Taip dalyviai rinko taškus už pelnytas pozicijas, kurios nulėmė galutinę superfinalo starto poziciją.

Siekdami kuo geresnio rezultato dalyviai klydo, teisėjai skyrė ne vieną nuobaudą. Martynui Bisikirskui, Ovidijui Latožai ir Deividui Šmigelskiui antrojo mažojo finalo metu buvo skirta minus vienos pozicijos nuobauda už stumdymąsi trasoje. Tai gerokai pakoregavo ir galutinę starto lentelę. Ovidijus Latoža iš trečios vietos nukrito net į 7 vietą, tačiau aukštesnes startines pozicijas sau užsitikrino Tomas Aliukevičius ir Lukas Stanevičius.

Superfinale pilotų laukė paskutiniai 30 įnirtingiausių trasos ratų, kurie ir turėjo nulemti kas pirmųjų sezono varžybų metu mėgausis podiumo šviesa. Visgi, jaudulys, neapmąstytos iki galo lenkimo strategijos bei nusižengimai taisyklėms neliko nepastebėti. Tomui Aliukevičiui buvo skirta vienos pozicijos bauda, dėl ko finale jis liko paskutinis. Vienos pozicijos bauda buvo nubaustas ir Ovidijus Latoža, užtikrintai saugojęs trečią vietą. Deja, tai lėmė, kad šį podiumą Ovidijui teko praleisti.

Kartlandas’15 season opener“ 1-oji vieta atiteko sėkmingai startavusiam Lukui Stanevičiui. Antrąją vietą pelnė – Martynas Bisikirskas. Trečioji vieta atiteko – Kasparui Akmanui.

Varžybų prizininkai buvo apdovanoti ne tik nugalėtojų taurėmis, bet ir išsidalino gausius kartodromo draugų įsteigtus prizus. „Firanto dažai“ pasirūpino, kad nugalėtojai galėtų pasipildyti būtent jų automobilio spalvą atitinkančių dažų. Varžybų nugalėtojai taip buvo apdovanoti ir kuponais treniruotis „Nemuno žiedo“ trasoje, kur vyksta ne vienerios Lietuvos bei Baltijos žiedinės lenktynės. Paskanauti picos, kepamos išskirtinėje itališkoje tikromis malkomis kūrenamoje rotacinėje krosnyje pakvietė ir „XL Pizza“. O, kad netrūktų treniruočių ir aktyvių pramogų nugalėtojai buvo apdovanoti ir dažasvydžio „Šaudom.lt“ bei „Kartlando“ prizais. Juk belaukiant kitų kartingų varžybų treniruočių tikrai prireiks.